15.10. - 9.11.2008
kurátoři:
Milan Houser,Tomáš Lahoda
vystavující:
Klára Ambrůzová, Jana Babincová, Tomáš Bárta, Bover Art, Oldřich Bystřický, Petr Cabalka, Markéta Cilečková, Kristýna Coufalová, Michal Čechura, Šárka Dostálová, Monika Fryčová, Cyril Gaja ,Ondřej Gášek, Michal Gogora, Kristýna Greplová, Simon Guiochet, Lucie Holoušová, Kateřina Horáčková, Zuzana Hrivňáková, Tomáš Hrůza, Tomáš Javůrek, Marek Jelínek, Miroslav Jiřele, Jiří Kafka, Alena Kazatelová, Michal Kindernay, Klára Kleinerová, Václav Kočí, Ondřej Kotrč, Jiří Kotrla, Vojtěch Kovařík, Petr Kunčík, Andrea Láníčková, Zuzana Lehutová, Pavel Lukáš, Jana Malíková, Michal Marenčík, Jaroslav Matula, Stanislav Nehybka, Samuel Paučo, Petra Pecháčková, Kateřina Pěkná, Marie Polášková, Iveta Plná, Jan Pražan, Veronika Psotková, Monika Rudolfová, Soňa Samašová, Patrik Sedlaczek, Petr Skala, Jan Slivka, Anita Somrován, Jan Suchomel, Marta Svobodová, Michal Šmeral, Barbora Trnková, Dušan Urbanec, Marek Urbanovský, Kateřina Utěšená, Magdaléna Váňová, Jan Žalio
Výstava studentů FaVU k 15. výročí školy je výběrem z velkého množství prací studentů v současné době studujících i studentů, kteří ještě nedávno na škole studovali. Vzhledem k omezené možnosti výstavní plochy naší galerie jde o malý, zdaleka nevyčerpaný náznak žánrového rozpětí a průřez různými styly, které na škole vznikají. Jako kurátoři výstavy - spolu s Milanem Houserem - jsme se pokusili sestavit jakýsi zhutněný, semknutý nástin toho, co může reprezentovat šíři postojů a přístupů v tvorbě studentů naší školy. Výběr nesledoval demokratický přístup typu: z každého atelieru jeden, nebo podobné rovnostářské dělení účasti na výstavě. Přes snahu pokrýt všechny ateliery jsme prvotně vycházeli hlavně z našich osobních kvalitativních hledisek, kterým jsme podřídili systém výběru, s akcentem na to, aby byla reprezentována široká škála děl různorodých přístupů a technik. Jde tedy o jednu z možností, o ilustraci názorového rozpětí a koexistenci divergentních přístupů pod jednou střechou, což je podle mého názoru pozitivním a dynamickým prvkem tvůrčí atmosféry školy. Ve vzájemných kontrastech je zde v malbě prezentováno rozpětí od čisté geometrické abstrakce přes rozmanité figurální přístupy až k brutálnímu výrazu ve stylu bad painting. Stejně tak sochařské práce oscilují mezi minimalistickým přístupem po narativní figurální plastiky s vyprávěným příběhem.
Tomáš Lahoda